Olika är livets lotter...

För min del är det rätt så lugnt....i onsdags tog jag hand om en kubik ved....det var så häftigt...det är service här på Köttis...jag hade beställt en kubik ved men hade inte drömt om att få den framkörd....leverantören kom uppkörande med ved i skopan på traktorn och tippade av den så nära vedboden det bara går....ja så på torsdag körde jag ner till Hammarn (Hammarstrand) för att lämna min bil på verkstan...fikade med min kusin Åsa jättemysigt...vi tjitt tjattade en stund och sen gick jag till min moster och slappade och tjattrade med henne resten av dagen...så himla mysigt...jag är verkligen tacksam att jag får vara min kära moster Stina och kusin Åsa så nära....fredag var det dags att ja vad ska jag säga...vara sällskap till min far kanske...hans sambo åkte till sjukhuset i Östersund och han kan inte klara sig själv....det är så beklämmande så...han vet inte vem jag är....det går inte att föra en konversation...han vill ingenting....bara äter och sover.....så ta hand om honom blir kanske mera riktigt....jag var bara ensam med honom i ca fyra timmmar men var helt slut....och jag vill bara säga igen att hans sambo Agnes är helt otroligt beundransvärd som tar hand om honom.....kl fyra var det dags att hämta min bil och punga ut med några tusenlappar...det är ju inte det roligaste jag vill göra med mina pengar men med söndrig bil går det inte att köra ju....Samtidigt i Mora så ska mitt ena barnbarn Wilma 7 år ta bort stiften som sattes in för tre veckor sedan när hon bröt armen vilket inte gick så bra eftersom stiften inte lossnade så man har helt enkelt bara tagit i och ryckt bort dom med endast emlakräm som bedövning...stackars Wilma...hon hade sagt att detta gjorde mera ont än när hon bröt armen....jag undrar ju om det gick rätt till...för mig känns det som för 50 år sedan...jag menar idag ser man ju till att ingen ska behöva lida i onödan...men tjejen är jättetapper och klagar inte i onödan....
I går lördag var det full rulle...damen i fråga fyllade år ( som det sägs i Blekinge)  och blev uppvaktad från när o fjärran med presenter, sms, mms, telefonsamtal, blogghälsning, vackert väder som alltid den 19 e sept och besök av far med sambo hon hade bakat en tårta och kom upp med...helt otroligt för det är ju inte nästgårds precis utan tio mil fram o tillbax på en väg som både Gud och Vägverket har glömt....ja vad mer kan jag önska mig nej jag kände mig så nöjd och tacksam och somnade så sött...
Idag söndag har jag pulat på lite...solen skiner men det blir aldrig riktigt varmt....jag kokar en stor rödbeta som jag fått och äter den till lunch med tårta som efterrätt mmmmm....plockar en stor bukett midsommarblomster knäpper lite kort och njuter i fulla drag...lagar kalops...vilar lite äter kalops till middag som jag längtat efter...men de var inte gott.... för lite salt o peppar helt enkelt men jag blev mätt...
Visst är livets lotter olika...det gäller att ta det för vad det är som min gamle (döde) kompis Carl alltid sade... nu ska jag fortsätta sticka baby tjöjan....
Ha de till nästa gång Kram

                      

                                                                En välkommen present.
     

                                                  
                                                   Jag stickar detta i blått för jag tror det blir en pojke...


Kommentarer
Postat av: Ann

Hej Kerstin! Å stort GRATTIS...så här i efterskott!!! En skön, fin födelsedag ser jag att Du haft!!!

Jag hade en "skratt- och minnesafton" med min vän Anncatrin...Alltså som vi skrattade...Det finns nog ingen som jag delar så mycket minnen med som Anncatrin, vi var tillsammans jämt när vi under barn-och ungdomstiden..

Nu är det vardag igen...Brrr, kallt ute imorse, rutor skrapades och vantarna på...Ha det så bra!

Kram Ann

2009-09-21 @ 08:48:51
URL: http://dansann.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja du är rolig du... Men du får nog allt sticka en rosa mössa utifall=)

Puss puss heeej

2009-09-21 @ 09:33:15
Postat av: Kerstin

Ann...vad härligt det låter... att skratta är ju så nyttigt...ja min födelsedag var speciell i år säkert på grund av att jag är här på mitt underbara paradis...Kram



Emma...det skulle väl se konstigt ut med en rosa mössa på en gosse eller...Kram till både dig o lillen...

2009-09-21 @ 20:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0