Höst host o frost...

Nej inte riktigt frost men kallt bar 9 gr burr...inte så mycket host heller å glaskupan runt huvudet är nu borta....men höst är det minsann det märks skillan på en vecka...pratade med Emma nyss och där är ca 22 varmt och solsken...ja ja man kan ju inte få allt.... som att vakna upp till denna gråmulna regniga dag på Köttis och kunna tända en go värmande brasa...dricka sitt morgon kaffe på trappan och bara kolla in skogen...faktiskt så känns det lika fantastiskt varje morgon att ha denna underbara möjligheten....de e inte så mycket fågelkvitter som i somras dom har väl flyttat nu till varmare breddgrader och det är nog klokt...jag önskar me att jag hade vingar så jag lätt kunde ta mig till mina barn o barnbarn runt i landet...

Jag började piggna på mig så smått i torsdags och kände att jag behövde röra på mig och dessutom var mjölken slut så jag tog kameran och begav mig mot Borgvattnet.... när jag kom ut på den smala skogsbilvägen (det är tur det finns mötesplatser)kände jag en spänning komma över mig...de e ju älgjakt och jag fick för mig att då irrar älgarna runt överallt och även då på vägarna...jag kör i sakta mak högst 42 km i h....men inga älgar bara en massa bilar parkerade efter vägen..tillhörande älgjägare kan jag tänka...men däsrframme skymtar jag något annat...javisst där sitter minsann en älgjägare...och nyfiken som jag är stannar jag...frågar om det är OK och det är och även att ta en bild för att använda här...han berättar vad härligt de är att sitta där och att laget hade fått 4 älgar...att man räknar tiden före och efter älgjakten som i år infaller mellan 09 09 07 - 10 0 131....jag fortsätter vidare till Borgvattnet för inproviantera...gör det på Affär´n i Borgvattnet...sen får jag för mig att ta en del bilder därifrån för att visa Sörlänningarna ....bl.a på den berömda Spökprästgården som det för övrig var ett TV program från i våras...jag har faktisk sovit eller jag skulle sova där en natt men det gick inte så bra...inga spöken men kusligt va de  och mycket kusligt finns berättat.....finns att läsa på deras hemsida för intresserade.... borgvattnet.eu....
När jag kom hem gick jag min sträcka ner till sjön för att hämta lite frisk luft och passade då på att plocka antagligen sommarens sista blommor....när jag satt dom i vatten lyser dom upp hela rummet...

Fredag behöver jag på apoteket å drar då till Hammarstrand eller Hammarn som det sägs här...väl framme upptäcker jag att jag har lite luft i ena framdäcket och inte bara det utan det var punktering vilken tur att jag kommit fram om jag säger så...är till min gamle far och får som vanligt både fika och mat....de e ju för märkligt hur männskan kan förändras...far... från att ha varit en humoristisk alldeles otroligt arbetssam man till att inte säga något alls och inte kunna ta för sig någonting.......

Lördagen har snart förflutit mycket lugnt i regnet...det blir en hel tankar och funderingar kan jag lova...säkert av godo alltihopa.....
Jag önskar jag kunde förmedla den otroligt härliga känsla av FRID som infinner sig när kyrkklockorna ringer in helgen...och att veta att det görs manuellt förstärker den känslan....nu ska jag bara njuta framför brasan med en stickning i handen och antagligen titta på Oldsberg ikväll...

Några kloka ord ur min kloka ord bok....

Tron ger mig modet att förändras. Jag ska inte vara rädd, utan ösa ur den kraftkälla som jag ständigt bär inom mig, men ofta glömmer bort.....


Många härliga Höstkramar
                              


                      


                     

                                                        



                                                                         

        

    Hjälp vilken tid det tagit att lägga in dessa bilder dels för att min dator är seg men oxå för att jag bara har en hastighet på 236.8 kbit/s och till råga på allt krånglade hela alltet...så jag har fått tagit paus emellanåt..men skam den som ger sig.....

Kommentarer
Postat av: Emma

Den där stackars älg jägaren ser ju huur uttråkad ut som helst=). Annars verkar du ha det så mysigt där uppe!!

2009-09-12 @ 22:33:45
Postat av: Lotta

Ja,va mysigt å lugnt å skönt du verkar ha det där uppe på Köttis i din stuga....själv skulle jag aldrig ha vågat vara där själv på nätterna ;)

Roligt å se alla fina bilderna oxå....trots att jag bodde i Jämtland å då mest kring Hammarstrand i nästan 9 år så blev det aldrig av att jag for upp å sov i "Spök-prästgården" eller så var det de att jag kanske inte tordes,minns inte ;)....



Vilka kloka ord från din klokbok...vad heter den?



Ha det nu så fortsatt skönt i ditt lilla paradis!



Sköt om & var rädd om dig!



Kramar,Lotta

2009-09-12 @ 23:52:22
URL: http://tomee.blogg.se/
Postat av: Ann

Vilken underbar och fantastisk marknadsföring och reklam för Köttsjön och Borgvattnet. Du har verkligen fått med "det" i din bilder!!!

Jag och Paulin har legat över i Borgvattnet..En överraskningsresa för Paulin och hennes vän. De fick sitta i bilen på vägen dit med förbundna ögon. Hur spännande som helst. Vi låg i gråterskornas rum. Jag hade en "självpåtagen" nattvak, tittade mot soffan ca var femte minut...Inga gråterskor så långt ögat nådde...Synd! Jag ville verkligen se dem!!!!

När det gäller vårt Qulibacken-snack, så kan Du läsa ett inlägg jag gjorde i oktober 2007, där har jag skrivit om min upplevelser från Qulibacken.Jag hann ju liksom med både som barn och ungdom där...Häftigt känns det nu!!!

Hade fortsatt rogivande och skönt i kära Köttsjön! Jag är extraglad idag för Ulf kommer snart hem!!!Ooohh!!!

2009-09-13 @ 10:46:28
URL: http://dansann.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Emma...ja jag har det mysigt och är inte less som du frågade häromdagen..men de e klart jag saknar Er..Kram kram



Lotta...ja jag har det skönt...nej jag är inte rädd...det är ingen som vill ha mig...men det kan va lite kusligt ibland...

Min kloka bok heter...VAR MORGON NY... Each Day a New Beginning på svenska...och är skriven av endast kvinnor ...Moder Theresa..Agatha Christi..Jane Fonda tex... och som det står...



Denna bok vill vara en vägledare och ett stöd, särskilt för de kvinnor som fastnat i beroende.

Den vill även fungera som en hjälp till förståelse bland anhöriga och nära vänner...ISBN 91-7118-665-4

Och jag menar att vilken kvinna som helst med all säkerhet kan ha hjälp av denna bok eftersom de flesta behöver vägledning till utveckling.... det jag skrev häromdagen var bara en del i texten för det är en rätt lång text varje dag men jag ska skriva in hela texten för idag....Kramar



Ann...jag har läst det du skrev i Okt 07 om Qul i Backen mycket intresant...jag har även läst lite här o där i din blogg genom åren...jag vill bara säga att jag nog inte lärt känna någon som har så mycket aktiviteter för sig som du Ni...så mycket kärlek...glädje...sammanhållning ja jag vet inte allt...överraskningar som duggar tätt genom åren... små fina lappar med "I löv you" el. "Vad gör du i eftermiddag" som väntar när du kommer hem från jobbet och för att inte tala om alla dessa maträtter...å den där Indiska grytan med Risåsentouch den går nog inte av för hackor... ja det är riktigt riktigt roligt att läsa och ta del av allt detta...Kram från Köttis...

2009-09-15 @ 12:08:17
URL: http://mittunderbaraparadis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0