Attjo prosit..host...snyt...snyt...snyt...

Det här var det då verkligen inte vad jag planerat...jag skulle upp och röja och dra ris i skogen...ta en roddtur med båten... och gå på bio "Sommaren med Göran"....ikväll... men se de har inte gått något av det....att inte det ger sig...men dagen har varit spännande ändå...här är ju älgjakt och jag har lyckats se tre älgar dra förbi...visserligen döda på släp men ändå...det har varit 20 gr varmt och de e ovanligt här dessa tider solen har skinit å de har blåst ....ja herre min je sånt blåsväder har jag aldrig varit med om på Köttsjön ej heller har jag väl suttit och lyssnat på blåsten någon gång som idag och det är förunderligt vilka olika ljud den kommer med ....ibland vinande med dova inslag ibland dånande med vinande inslag ja som en stor orkester...och ljuden var olika beroende från vilket håll det blåste och jag kunde höra hur vinden började långt uppe i skogen helhäftigt och medan jag satt där och mediterade kom en älgjägare gående så då måste jag väl ha älg inpå knutarna me....men varken björnar eller älgar vill visa sig för mig och det var länge sedan jag såg grodan nu......nu går jag till kojs som alltid i brasans sken...de e så gott och hoppas verkligen på att vara piggare i morgon....
Kramar till Er alla från oss alla i skogen här uppe....

PS Ett år fanns här en tam älgkalv den kallades för Sixten och den både kramades och jagade en del av oss....

Kommentarer
Postat av: Ann

Hej Kerstin1 Hoppas att din förkylning gett med sej, att du kan ro ut på sjön...

Idag ser det ut at bli en fin dag. Jag är lite mosig också, haft lite feber å så där...Men tar det rätt lugnt. Har ett par uppdrag i eftermiddag så jag hoppas att det känns bättre idag.

Filmen Sommaren med Göran ska du se när tillfälle ges...Den var KUL!!! Ha det ås bra i Köttsjön!! Kram Ann

2009-09-12 @ 07:48:44
URL: http://dansann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0