Allt för byn....

Att få uppleva denna enorma uppslutning som görs för projektet "Allt för byn" i Hammarstrand går knappt med ord beskriva...allt sedan hösten 2007 när TV 3 satsade på ett liknande projekt som gjorts i Norge vilket gick ut på att tio stycken män skulle sätta upp en show...detta sändes varje vecka från dag ett till premiären på Intiman på Wallman...och jag följde varje program men hade aldrig möjlighet att se föreställningen live....gå gärna in på www.alltforbyn.se där finns allt om detta...
Så nu när jag är här uppe så gör dom en turne...dels för att visa upp sig igen samt att marknadsföra Hammarstrand....och i fredags kom dom tillbaka hem.....folk gick man ur huse för att välkomna dom på stationen i Ragunda där inte ett tåg stannat sen 1986 men för " Allf för byn" görs det mesta  och där fanns till och med en livs levande  äkta stins dagen till ära....Och jag var naturligvis där för att föreviga det hela...kul...jag hade ju fått en biljett till föreställningen som var senare på em...och jag kan bara säga att det var så fantastiskt bra och så enormt roligt att även där få uppleva denna gemenskap som nog bara finns i glesbygden...vilket otroligt arbete som görs...vilka fantastiskt duktiga aktörer som är amatörer...jaa jag både skrattade å grät dels föra att det var så roligt och dels för att dom var så duktiga...å tänk att jag ändå fick se det live....





                                                                                            


  

På lördagen och söndag umgicks jag med min moster Anna- Stina...vi löste korsord var på kyrkogården där min släkt ligger mormor, morfar, farmor, farfar, kusin, morbror och min mamma bl.a.....vi brukar alltid göra en vända upp dit hon och jag....på kvällen kollade på Tv och stickade samtidigt....pratade och minns ...hon är ju bara sju år äldre än mig.....jätte jätte mysigt....
på söndag var jag även till min far och hjälpte hans sambo att ta bort gräs med trimmern som hon inte klarade av...och det känns fantastiskt bra att kunna vara dom behjälplig....



       
Om man kollar riktigt noga så syns en skylt på berget bakom likt en HOLLYWOD skylt fast det står HAMMARSTRAND 

Väl tillbaka på Köttis kan jag bara njuta av denna härliga höst med omväxlande sol, regnskurar, värme och kyla... nu är det kallt här uppe just nu 1,8 burr... och på dagarna ca 5 plus och det är underbart härligt ...jag är ute och krattar löv och rensar undar kvistar...det är något av en önskedröm jag haft länge att göra fint runt stugan och det blir ju en hel del skräp eftersom skogen fäller av sig...och de e så jä....inspirerande och ljuvligt att vara ute och jobba med kroppen...och idag har jag fixat en kompost som jag oxå tänkt göra i många år men det har aldrig blivit av..... vad den består av tänker jag inte gå närmare in på om ingen insisterar....om inte annat så kommer det att bli ett förträffligt maskställe...vilket vi saknat dom senaste åren.....

Helt klart har jag inte känt sådan sinnesfrid som jag gör nu så länge jag kan minnas...så med facit i hand så har mitt projekt (att bosätta mig här en längre tid) givit mig den kraft jag verkligen behöver...Tack min högre makt som ger mig det jag behöver .....fast jag är lite sur för att jag inte fått se björnen jag varit så rädd för hela sommaren o hösten....

                            

                            

Nu är ännu en härlig dag till ända och jag kan åter känna en enorm tacksamhet och ser med tillförsikt fram emot en god sömn och ytterligare en härlig dag....Natti Natti Kram Kram

Kommentarer
Postat av: Emma

Passa dig du...önskar du för mycket så rätt vad det är så kanske bjarn står där bakom dig när du utför din morgon kiss =D

2009-09-29 @ 22:19:48
Postat av: k

Underbara köttis-hösten! Dra djupa andetag och njut!:) hörs snart

kram kram

2009-09-29 @ 22:22:06
Postat av: k

ps. det finns ingen björn, har inte jag sett eller hört nån efter alla dessa rundor runt sjön så finns det ingen =) fast kanske bakom vebon..;)

2009-09-29 @ 22:25:30
Postat av: Kerstin

Emma o k....de e ju så att björnen står alltid och lurar på mig å bakom vebon gömmer den sig alltid...

ja jag njuter i fulla drag...Kram på Er

2009-10-02 @ 09:45:28
URL: http://mittunderbaraparadis.blogg.se/
Postat av: Gunnel Gustafsson

Ja du verkar ju fortfarande ha det bra där uppe med eller utan björnar.

Nu har vi haft höstrusk och kallt här också. Igår när det var kulturnatt i stan så var det ösregn och nästan storm hela dagen och kvällen så vi satt kvar hemma istället med goda vänner. Det har också varit några frostnätter i veckan. Det skrämmer väl inte dig nu när du snart kommer hit. Gunnel

2009-10-04 @ 10:54:07
Postat av: Kerstin

Gunnel...nej frosten skrämmer mig inte men blåsten...just nu så snöar det här....det vräker ner men är plusgrader så allt stannar inte kvar men det är vitt på marken....riktigt riktigt mysigt...det som jag väntat på...pricken över iet på detta projekt...syns snart Kram

2009-10-04 @ 11:04:56
URL: http://mittunderbaraparadis.blogg.se/
Postat av: Carina

Tack för en jättebra föreläsning!Min Sofie var jätte rörd,hon sa att "Mamma,jag fattar nu!Förstår hur du känt gentemot din bror,sen förstår jag att du är orolig över brorsan..Jag är jätteorolig över flera på våran skola,även vissa i min klass"

Tack för att du berör!! =) Hoppas allt är bra med dig & att du orkar fortsätta som du gör idag. Du é guld värd!!för många,många..

Stora varma kramizar på dig vännen!Kul att träffas =) Sköt om dig! Carpe Diem!

2009-10-06 @ 19:42:16
URL: http://cinahsspace.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Carina...Tack det betyder jättemycket att få sån enorm fin feed back...att tjejerna me dök upp var fantastiskt positivt och att Sofies kompis var me som hade hört mig en gång tidigare på dagen...det tog jag som ett bra betyg...härligt...helt underbara tjejer och tack själv för att du kom...och jag vet att jag berörde några på skolan oxå...ett par gossar gick och jag fick veta det efteråt att dom hade det svårt hemma med alkohol....en flicka som oxå har det mycket svårt hemma hon stannade ändå kvar och sådant berör mig alldeles otroligt eftersom jag vet att det inte beöver vara så....tack de känns jätte bra med mig....jag har föreläst i sex år nu och kommer absolut att fortsätta med det...Sköt om dig med och en Jätte go Björnkram till Dig....

PS Det var lite halkigt att köra till Köttis och nu vräker det ner snö...så nu får jag det jag önskat med råge....

2009-10-06 @ 21:52:03
URL: http://mittunderbaraparadis.blogg.se/
Postat av: Lotta

Ja du är duktig Kerstin,verkligen! Bara det att kunna gå ut så å föreläsa om en svår sak....



Bamsekramen till dig! <3<3

2009-10-07 @ 23:23:31
URL: http://tomee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0