Hej igen....

Nu blev det tätt på given som någon har sagt...tredje gången på två dagar....men jag vill så gärna visa min lykta när den lyser och några pinnar som jag hittade igår och som förändrats till idag....det hade rasat ner en rätt så stor gren som jag tog upp och fick se nåt underligt på jag bröt av en bit och jag tog kort på det......det var som små bubblor som var mjuka....sen idag när jag tittade på pinnen så var alltihopa borta men vid närmare undersökning så hade dom krympt eller torkat...sen när jag gick ut o kollade på den grenen ute så var det lika som igår....naturen har sitt egna märkliga liv och jag undrar verkligen vad det är och kan ju klart ta reda på det någon gång om jag tycker det...men det var en häftig upptäckt och jag tänker "vad mycket det går att upptäcka om man tar sig tid till de"....
Det har varit en helmysig dag  med gnistrande vit snö som solen lyst på...jag har varit till min granne och ätit saltströmming som vi båda tycker är jättegott....något vi pratat om hela sommaren å idag blev det av.... bättre sent än aldrig....vi pratade gamla minnen och hade en mycket gemytlig lunch tillsammans....
Sen gjorde jag något som jag tänkt på många många gånger inte bara i år utan förrut...eftersom vägen upp bara består av gräs så blir det slirigt när det regnat mycket och för att inte tala om när det snöat...så jag tog helt resolut och körde till ett grustag inte långt häriftrån och tog ett par påsar sand och vips så gick det att köra upp hur lätt som helst...egentligen borde de gjort för hm trettio år sen...så igen då bättre sent än aldrig....
Ha de alla bloggisar....Kram Kram


                          
                           Titta så vackert...skojar bara det är vackrare i verkligheten ju....

                           
                           Pinnen igår....

                           
                      
                           Ni kan tro jag blev paff....

Kommentarer
Postat av: Emma

Jamen det var väl bra att du körde dit lite grus nu när det är dags att åka där ifrån...inte alls typiskt Hägglund:are;)

Njut nu ordentligt i helgen så ses vi nästa vecka!! Puss å Kram

2009-10-09 @ 09:31:12
Postat av: Man

2009-10-09 @ 15:20:13
Postat av: Mamma

Javisst är det så... typ i sista minuten...ja jag ska verkligen njuta...undra vem den där Man är som inget sagt...kanske har jag en beundrare som är blyg ti hi....det ska bli så enormt roligt att vi ska ses snart....Puss o Kram

2009-10-09 @ 15:26:25
URL: http://mittunderbaraparadis.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hallå Kerstin!



Så mysigt med din lykta och snögubbe ;) Å så märkligt med pinnen,häftigt oxå.



Ha det gott!

Kraaam Lotta <3

2009-10-11 @ 00:44:03
URL: http://tomee.blogg.se/
Postat av: Gunnel Gustafsson

Hej Kerstin och tack för all underbar läsning och vackra bilder från olika väder och allt vad naturen har att visa. Ja nu ska du ju snart lämna norrland och vi kommer att träffas snart. Du måste ta det försiktigt med körningen så allt går bra.

I går så åkte ju Emma och Ellen till Mora och det känns tyst och länge att inte träffa dem på en hel vecka.

Idag söndag har det regnat hela dagen men man får vara glad att det inte är snö.

Ha det bra så ses vi snart.

Gunnel

2009-10-11 @ 17:52:01
Postat av: Carina

Hejhej!

Hur är det med dig?? Här är allt bra,ska iväg på kurs i helgen..annars har jag börjat arbetspröva på Hotell Hammarstrand som en liten alltiallo =) känns jätte bra..än så länge iaf ;)

Hoppas du har det underbart vännen..

Varma styrkekramar till dig

2009-10-20 @ 13:56:10
URL: http://cinahsspace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0