Uppdatering....

Hej alla glada sura ledsna å allt vad Ni kan vara.. är...här har varit fullt upp några dagar och eller rättare sagt har vi varit tvugna att göra det bästa av situationen i regnvädret så på torsdag var vi till Hammarstrand och hälsade på min moster Anna-Stina sen på fredag besökte vi min morbror Jan i Färsån...vi pratade släkt  hur länge som helst... mycket intressant samt handlade på Mariannes Loppis...sen i lördags lagade vi en Jämtlänsk rätt som heter Kams gjort på vetemjöl, kornmjöl, mjölk ,lite sirap, lite messmör och salt.... allt blandas och kavlas ut till tunna plattor...kokas i vassla som blivit sedan vi gjort vitost...ätes med smör, messsmör, vitost ,sötost......sen på kvällssidan klädde vi på oss och gick ut i regnet....på söndag var vi på min Fars 85 års kalas där träffade jag ytterliga en moster och morbror samt andra bekanta kul kul....och idag har vi skjutsat Emelie till flyget på Frösön hon åkte hem till Åryd sen besökte vi Frösö Zoo mycket trevligt...Ellen tyckte verkligen det va mysigt och i kväll har det inte regnat den minsta lilla droppe...solen har lyst och nu hoppas vi att det håller i sig...jag fick veta idag att det är mera vatten i alla vattendrag här just nu än vad det nånsin brukar vara vid snösmältningen på vårarna...å ingen björn i sikte.....Kram och på återseende...

Ps för dom som inte vet om det så kan man klicka på bilderna så blir dom större....


                                  
I Blåbärsskogen                        Det finns gungor på                       Här bakar vi Kams     På Frösö Zoo
                                                       Köttsjön me...


Kommentarer
Postat av: Lotta från Blekinge!!....

Så mysigt ni verkar ha det ;)

Undrar just om Åsa å hennes kidz varit å hälsat på er idag,tyckte hon sa hon skulle göra de.....



Ha det gott!



Kram från mig

2009-07-28 @ 23:22:56
URL: http://tomee.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ja vi har det så jä...mysigt...japp Åsa...kidzen o Moster Stina besökte oss igår...lägger in lite bilder sen idag...

Kram från oss

2009-07-29 @ 09:22:08
URL: http://mittunderbaraparadis.blogg.se/
Postat av: Gunnel Gustafsson

Ja ni verkar att ha fullt upp och ha det trevligt.

Nu ska ju Ellen och Emma snart åka hem och jag längtar naturligtvis efter det återseendet. Det blir säkert tomt för dig Kerstin men vi/de håller ständig kontakt.

Ha det bra och trevlig resa och välkomna hem till Ellen och Emma.

MVh Gunnel

2009-07-29 @ 22:28:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0