Lite från södra Sverige....

Hej.... torsdag den 13 aug drog jag från mitt underbara paradis för att åka ner till Blekinge...jag mellanlandade i Sörberge utanför S-vall där jag Jocke...Kim...Embla Noah o Sigge bor...och har nu varit här i över en vecka men jag har inte haft tid att  göra något nytt inlägg för här är det alltid nåt på gång  full rulle dagarna i ända kul kul..... vi har varit på biblioteket eller teket som Ellen säger....en dag gjorde vi Karlskrona och en annan dag Karlshamn så har vi tittat på en lgh en liten tvåa i markplan (inte alls långt härifrån) som jag ska skriva kontrakt på idag det känns skönt. Själv har jag varit på möten och träffat en massa goa människor. I dag är Ellen  på dagis och jag ska sy färdigt ett draperi samt laga mat till herrskapet kommer hem efter dagens arbete....det är varmt och gott och har så varit sen jag kom en och annan regnskur men det är jag ju van....men en sak som är säker är att det märks att jag är i andra breddgrader här är natt temperaturer  som jag kunde ha på dagarna där uppe....men som sagt det är en annan tjusning där uppe och en betydlig höjdskillnad....och här skänker jag inte en uns tanke på björn men vargen stryker visst omkring här nere och river får så det är nog bäst jag aktar mig.....i morse var här tre råddjur på tomten men dom är ju bara vackra och fredliga så länge det inte finns några grönsaker att äta på tomten.....nej nu är det nog dags att börja med maten...Ha de Kram...

                                 

                                  Sigge mitt yngsta barnbarn

                                  
                                   Embla 11 år den 9 okt

                                     
                                    Noah 7 år


                
Arbete arbete arbete arbete och lite lek......                                      
                                                                                                                                


Kommentarer
Postat av: Kusin Åsa

Så kul att se hur du har det nere i södern. Men visst är du strax på väg upp igen?? Kul också att du blivit med lägenhet. Hoppas på att få se lite bilder på den här snart. Ha det bra så hörs vi snart igen! Kram Åsa

2009-08-24 @ 21:03:20
Postat av: Kusin K

Hej...kul att höra från dig Kusin Å...jag åker upp mån 30 endera via S-vall eller Mora...Wilma har brutit sin v arm regält så hon är op. så beroende på hur det går för henne väljer jag resväg...jag har ju bilen i S-vall...det ska bli spännande att komma upp igen...Kram Kusin K

2009-08-25 @ 13:33:18
URL: http://mittunderbaraparadis.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hej Kerstin!



Jag hoppas du mår och har det bra! Å att solen lyser på dig ;)



Kram,L

2009-09-01 @ 18:37:53
URL: http://tomee.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Hej..va glad jag blir...tack...javisst mår jag bra och solen lyser på mig om jag utsätter mig för den vill säga jag tycker den är så förbannande het nu för tiden...just nu är jag i Sörberge igen hos Jocke Kim Embla Noah o Sigge ...ska hämta E o N efter skolan så ska vi ut å fika å så....sen ska vi äta surströmming i morgon och SEN bär det av till Köttsjön igen...hoppas kunna komma till datorn med inlägg snarast...Vi hörs...Kram

2009-09-02 @ 12:49:05
URL: http://mittunderbaraparadis.blogg.se/
Postat av: Ann

Hej Kerstin! Vi kan ju höras när Du är uppe i Köttsjön igen! Vore så kul att hinna ses!

Ha de! Kram Ann

2009-09-02 @ 15:28:03
URL: http://dansann.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Absolut det får vi bara se till att göra....Kram

2009-09-03 @ 10:08:50
URL: http://mittunderbaraparadis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0