Köttsjön så härligt som det bara kan bli....

Hejs svejs...idag har det varit  så där härligt som jag längtat till på Köttsjön....soligt och lagom varmt hela dagen och detta fantastiska lugn som jag bara kan uppleva här uppe i skogen....fåglarna kvittrar ikapp och jag hoppas att jag någon gång kan lära mig deras ljud så jag vet vilka de är....min morbror Ruben satt här ute på trappan en gång för länge sedan och skrev upp hur många som helst....som sagt jag har verkligen njutigt av naturen idag och det verkar som det stämmer de som min gamle släkting alltid sa att till den 2 aug har bromsarna flygit vingarna av sig och idag var här inga....
Det blir inget kort idag då jag inte har något nytt att visa....jag önskar att kunna visa ett foto på björnen...jag har nog blivit björnbesatt för det minsta lilla mörka nyans jag ser så tror jag det är en björn....
Ha de gott...
Björnkramar

Kommentarer
Postat av: Ann

Hej Kerstin! vilken augustikväll!!..vi var ute och åkte i hopp om att se djur...Det var vindstilla, och så varmt och skönt...och märkligt tyst...så härligt på nåt vis..djuren låg nog och tryckte inne i skogen, det enda vi såg var en uggla...

Ha det gott! Kram Ann

2009-08-04 @ 21:47:24
URL: http://dansann.blogg.se/
Postat av: Ann

Hej igen! Jag har länkat till din blogg, "hos mej"..Du skriver så målande och positivt och rogivande om Köttsjön, så det vill jag förmedla vidare till mina bloggvänner...Det går väl bra?

Ann

2009-08-04 @ 21:56:15
URL: http://dansann.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Hej...ja de e varmt å skönt här uppe me å så där ljuvligt härligt tyst..jag njuter av varje sekund...en uggla är ju inte fy skam jag såg en tjäderunge och en trana idag inte heller fy skam det häller men tranan måste väl kommit vilse...men björnen den ligger som sagt å trycker någon stans inne i skogen...

Sov gott...Kram Kerstin

2009-08-04 @ 22:01:50
Postat av: Kerstin

Absolut....alla bör veta det

2009-08-04 @ 22:09:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0