Dagar fylld av kunskap...glädje...skratt...

Hej alla Bloggarvänner både till Er som skriver kommentarer och till er som bara kollar....det var länge sedan och det beror helt enkelt att jag har bara haft så fullt upp med annat men här kommer  lite av dom gågna dagarna.....
För Er som inte vet att jag är nykter Alkoholist sedan 7 1/2 år drygt  sätt  ingenting i vrångstrupen nu utan gå in på AA s hemsida och läs om Anonyma Alkoholister för att få kunskap om den sjukdomen ....med kunskap är det inte lika lätt att döma......
I fredags körde jag till Ö-sund för att möta upp min väninna från Skåne  för att vi skulle närvara på AA s landsmöte som varade från fredag  kväll - söndag em... ett möte för alla AA medlemmar i hela Sverige.... 
Det var mycket lärorikt och framför allt att få känna gemenskapen med ca 500-600 andra alkoholister det går inte med ord att beskriva för en utomstående.....
När det var över drog vi hit upp för att umgås och det var så spännande att få visa min väninna hur jag har det här uppe....för som jag sagt innan det är långt inne i skogen det är tyst och så lugnt och lugnt och så tyst och jag gillar ju verkligen denna miljö det är primitivt men jag gillar de med.....om jag förstod rätt så gillade min väninna miljön men skulle inte kunna bo här som jag gör.......




                                                       
Så här roligt hade vi i två hela dagar.....

På måndagen var vi först och tittade där jag vuxit upp och var uppe på ett berg där man ser ut över Hammarstrand...sedan körde vi till Döda Fallet och begrundade detta märkliga fenomen som utspelades en natt i början av juni 1796....en sjö dikades ur och ett vattenfall blev torrlagt....sedan fortsatte vi ner mot Sundsvall för jag ville även visa en del av denna mäktiga farled...Inlandsleden...vägen går ju så högt ovanför Indalsälven och jag tycker det är så otroligt vacker och fick ett enormt medhåll av min väninna...vi stannade och fikade på ett ställe som heter Utsikten avnjöt en hembakad macka och en hembakad kaka för att sedan vända hemmåt....då var vi även och körde i en liten by som heter Pålgård den ligger högt mittemot  Hammarstrand så vi kunde betrakta även denna vackra vy....väl hemma tände vi en brasa spelade kort och hade det otroligt mysigt....
På tisdag gjorde vi en tripp till Borgvattnet och Spökprästgården för att kolla in spökena och ta en fika men där va stängt...inte så lustigt för det skulle vara öppet men men det var bara att vända hem och väl hemma gjorde vi upp eld och fikade..... men jag fick visa vägsträckan jag kör för att handla mjölk ,smör och bröd (1,5 mil) tiden går som sagt fort och på kvällsidan var det dags att köra till Östersund där min väninna skulle ta tåget hem till Skåne...... Hej då och tack så hjärtligt för denna gången....
Nej  nej nej....vi lyckades inte se det minsta lilla björnspår trots att vi spanat och spanat....

               

                                                
Bilder från det döda fallet....



Och från Indalsleden från båda håll



Nu har det snart gått en dag igen och jag kan bara konstatera att här är mycket mycket senare i växligheten än i södra Sverige för jag såg nyss min granne plocka jordgubbar inte dom första men ändå.....
Nu ska jag börja packa för i morgon beger jag mig till södra Sverige...och antar att där är lite varmare där än här uppe på berget...nu fryser jag faktiskt....tänkte me precis skriva att idag har det varit regnfritt men så kom det precis en regnskur....det är endast fyra dagar som det inte regnat sedan den 20 juli....
Till en del säger jag kul att träffas och till de andra .....vi hörs på ett eller annat sätt.....
Kram och på återseende från södra delen av landet närmare bestämt Asarum


Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja Kerstin,du är duktig som tagit dig ur ditt missbruk......

Så vackert det är däruppe,hade nästan glömt vad fin Indalsleden är ;)......

Ja det finns mycket som är vackert däruppe,kan längta tebax dit upp ibland faktiskt...trivdes ju så bra när jag bodde där....skulle kunna tänkt mig att ha en sommarstuga där som du har,hade varit härligt ;)

Må så gott så kanske vi ses här hemmavid!

Kram,L

2009-08-17 @ 00:18:55
URL: http://tomee.blogg.se/
Postat av: Carina

Vad duktig du är!!Starkt jobbat,fortsätt så!Va bra att du fortfarande går på AA möten,det tror jag tyvärr inte min bror gör!Han (vad jaf tror)har varit nykter alkolist/narkoman i snart 4år,men vad jag vet så går han INTE på några möten =( Jag tror att stöd kan man ALDRIG få för mycket av.Håller tummen för dig! Jag hittade din blogg hos grannen Ann(dansann)=)Ville bara lämna ett fotavtryck =)

Sköt om dig,kram. Carpe Diem!

2009-09-05 @ 11:49:26
URL: http://cinahsspace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0