Äventyr i bushen....

                        


Igår kväll tog jag denna bild...jag har ju inte världens bästa kamera att ta bilder i mörkret me och det visar ju faktiskt inte så vackert som det var.... månen var nämligen röd som en paprika....jag har aldrig  sett något liknande och kommer nog inte få se det igen...ytterliggare ett bevis på hur vackert det är på Köttsjön.....
Först idag så fick jag en märklig upplevelse...en tillbaka blick i livet...på radion spelade dom ett  antal låtar av ett band som jag dansade till på 60-talet  Collas heter dom de intervjuvade även en av medlemmarna...ja de va märkligt....

Sen behövde köra till Borgvatnnet (1,5 mil) smal grusväg för att inproviantera lite....jag hade inte kört långt när min kära Audi började  rycka o rycka o rycka...vad göra nu mitt i urskogen.....vända tillbaka el. fortsätta hm jag fortsatte för där är ju mera folk i Borgvattnet jag skulle kunna få hjälp av....hopp o ryck o skutt till slut var jag framme å till min förvåning så fanns där en bilverkstad.....nog har jag en Högre Makt som ser om mig.....bilreparatören provkörde bilen  och tyckte den gick bra...jaha tänkte jag "då var det väl nåt skräp i bensinen" och bestämde mig för att fortsätta till Stugun hm (5 mil) för att köpa sånt att hälla i tanken som renar insprutningen....jag fick reparatörens tel nr ifall jag skulle bli stående i skogen gav han en peng till kaffekasan (han ville inte ha mer) och gav mig iväg....oj oj oj...vilken resa...bilen gick nu jämt och fint men herre min je vilken dålig väg nu blev det hopp o skutt av den anledningen....å jag som har rostiga fjädersäten på stötdämparna...nu kraschar faanskapet tänkte jag....ja det går inte med ord att beskriva dessa gropar överallt stora och små och många och inte nog me de då börja biljä....gå ojämt igen...alltså i fem mil......så det fick ju gå sakta sakta med påföljd att jag fick se en tjäderunge och en trana vad den nu gör här uppe.....vad var min Högre Makt nu då...ja tror att han åt lunch å hade inte tid med mig...nåväl jag kom fram till macken köpte medlet å hällde i.... å de Ni det e dundermedel ska ni veta... sen spann den som en katt  inga problems och jag kunde fortsätta hem en annan väg.....
Väl hemma kunde jag åter njuta av Köttsjö lugnet...lade mig att vila....och kunde känna att det gick en vind över vindens ängar och det fladdrade till i min tyllgardin....
Nu kommer jag säkert att somna ovaggad....Kram o Natti natti

Kommentarer
Postat av: Kusin Åsa

Så vackert bild! Och vilken tur du fick till bilen och inte fick något annat fel med tanke på den dåliga vägen :-)



Ha det bra!!

Kram Åsa

2009-08-05 @ 07:18:38
Postat av: Kerstin

Ja utan att överdriva så var det en riktig skräckfärd... det måste va en väg som både Gud och Vägverket har glömt...

Ha de du me...Kram

2009-08-05 @ 11:11:47
Postat av: Lotta

Kan bara hålla med Åsa ;)



Ha det gott i ditt lilla Paradis ;)



Kraaam!

2009-08-05 @ 21:14:23
URL: http://tomee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0